Polityka prywatności
Co zawiera dokument?
Niniejszy dokument określa zasady, cele, sposób przetwarzania oraz wykorzystywania danych i informacji pochodzących od Państwa podczas użytkowania stron internetowych, jak również zakres zbieranych danych. Prosimy o dokładne zapoznanie się z treścią dokumentu. Wchodząc na stronę prowadzoną przez Narodowy Instytut Muzeów lub korzystając z niej i przekazując dane osobowe, akceptują Państwo warunki niniejszej polityki prywatności.
Administrator danych osobowych
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Narodowy Instytut Muzeów z siedzibą w Warszawie przy ul. Topiel 12, wpisany do Rejestru Instytucji Kultury Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod numerem 32/92, posiadający numer NIP 526-22-62-956 oraz Regon 012091660, zwany dalej “Instytutem”.
- Instytut dokłada szczególnej staranności, aby wszelkie dane osobowe były przetwarzane zgodnie z celem, dla których zostały zebrane i wykorzystywane stosownie do zakresu udzielonych zezwoleń (zgód) oraz obszarów przetwarzania dozwolonych prawem.
- Wszystkie dane osobowe powierzane lub przekazywane, przetwarzane są w sposób zgodny z wymogami prawa, w szczególności w zgodzie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/41/WE zwanym dalej „RODO”
- Instytut dokłada wszelkiej staranności w celu zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych poprzez zastosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych.
- Dane osobowe będą zbierane i przetwarzane ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy zawartej z Instytutem lub wykonania prawnie uzasadnionych interesów Instytutu, dla celów:
- umożliwienia Państwu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną,
- umożliwienia Państwu założenia i zarządzania Państwa kontem,
- umożliwienia Państwu udziału w szkoleniach,
- umożliwienia Państwu udziału w konkursach i innych wydarzeniach,
- obsługi zapytań i zgłoszeń, które do nas Państwo kierują,
- kontaktowania się z Państwem, w tym w celach związanych z dozwolonymi działaniami informacyjnymi i marketingowymi,
- umożliwienia publikacji ogłoszeń,
- umożliwienia publikacji artykułów,
- umożliwienia kontaktowania się z Państwem w celu związanym ze świadczeniem usług,
- dokonywania czynności technicznych oraz rozwiązywania problemów technicznych, związanych z administrowaniem systemami,
- zapewnienia bezpieczeństwa i integralności usług, które świadczymy Państwu drogą elektroniczną, w tym przeciwdziałania oszustwom i nadużyciom oraz zapewnienia bezpieczeństwa ruchu,
- prowadzenia analiz statystycznych,
- przechowywania danych dla celów archiwalnych, oraz zapewnienia rozliczalności (wykazania spełnienia przez nas obowiązków wynikających z przepisów prawa),
- dane w tych celach przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b), c) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
W jakich celach Instytut zbiera i przetwarza dane osobowe?
- Państwa dane możemy przekazywać podmiotom, z którymi Instytut zawarł umowę współpracy w celu realizacji łączącej nas umowy oraz realizacji uzasadnionego interesu Instytutu w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług drogą elektroniczną i podmiotom współpracujących z nami w kampaniach marketingowych. W przypadku konieczności dostarczenia poczty tradycyjnej dane osobowe mogą być udostępniane operatorom pocztowym w celu dostarczenie listu lub przesyłki. Podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa tylko, gdy wystąpią z żądaniem do Instytutu powołując się na stosowną podstawę prawną.
- Instytut nie ma zamiaru przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
- Państwa dane osobowe mogą być pozyskiwane za pomocą formularzy wypełnianych na stronach internetowych (np. w celu zapisania się na szkolenie, celach zapisania się na newslettera), jak również w kontaktach bezpośrednich.
- Strony internetowe prowadzone przez Instytut wykorzystują pliki cookies oraz podobne technologie. Cookies to niewielkie pliki zapisywane na Państwa komputerze, w których przechowywane są ustawienia i inne informacje używane na odwiedzanych przez niego stronach w celi dostosowania treści i usług do indywidualnych potrzeb i preferencji. Mogą Państwo w każdej chwili wyłączyć w przeglądarce internetowej opcję przyjmowania cookies.
- Pliki cookies mogą być wykorzystywane m.in. do:
- celów statystycznych,
- mierzenia ruchu użytkownika na stronach,
- ustanawiania, utrzymywania i zarządzania sesją użytkownika a także do zapamiętywania jego preferencji.
- Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Z administratorem można się kontaktować pisemnie za pomocą poczty tradycyjnej pod adresem: ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa lub za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: biuro@nimoz.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Panią Iwonę Dobrowolską, z którą można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych i przysługujących praw z tym związanych pod adresem e-mail iod@nimoz.pl lub listownie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej.
- W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.