Deklaracja dostępności
Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej strony internetowej „Cenne, Bezcenne, Utracone”.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- część grafik nie posiada tekstów alternatywnych
- brakuje odpowiedniej struktury nagłówków
- brakuje niektórych punktów orientacyjnych i możliwości pominięcia bloków
- fokus nie jest odpowiednio widoczny
- brakuje opisów dla linków
- brakuje informacji o otwarciu linków w nowym oknie
- występują błędy semantyczne HTML
- niektóre komunikaty o stanie nie są dostępne dla technologii asystujących
- kolejność fokusa jest nieodpowiednia lub fokus przechodzi na elementy niewidoczne w interfejsie graficznym
- kontrast niektórych elementów jest za niski (poniżej 4.5:1)
- nie wszystkie dokumenty (.pdf, .doc itp.) są w pełni dostępne cyfrowo
Wyłączenia
- dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 roku
- treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań oraz nieuaktualniane i nie poddawane po dniu 23 września 2019 roku przebudowom i zmianom polegającym na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez Fundacja Widzialni.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dyrektor NIMOZ.
- E-mail: biuro@nimoz.pl.
- Telefon: +48 22 25 69 603.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu
- Adres: ul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa
- E-mail: esp@mkidn.gov.pl
- Telefon: +48 22 42 10 100
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.